Продовжуємо далі:
Перевал Алаудін (категорія 1А, 3721 м.)
Наступного дня нас чекав більш ніж 1000 метровий підйом на Алаудінський перевал.
Всі, мабуть, чули про шерпів у Гімалаях, які значно полегшують життя мандрівників, переносячи на своїх тендітних плечах більшу частину вантажу (за гроші, звісно). Є навіть така послуга в сучасному альпінізмі "Занести буржуя" - тобто за твої гроші тебе затягнуть хоч і на саму верхівку Сагарматхи чи Чомолунгми (чи як там зараз називають Еверест?), навіть якщо ти інвалід і бачив ті гори лише в телевізорі.
Дехто з наших бував у Гімалаях і заразився там тією невиліковною буржуйською хворобою і от, коли на нас біля Кулікалонського озера наскочив зненацька з криком "Аллах акбар!" місцевий моджахед разом з двома ішачками і запропонував свої (тобто ішакові) послуги із перенесення наших рюкзаків, то особливих вагань у нас не сталось, проблема була лише в ціні найму. Погонщик - Саїд виявився дуже колоритною фігурою, живописним чоловіком, вдягненим в шапку-моджахедку і таджикський халат. Торгівля відбувалась в класичному стилі - ціну, яку він загнув ми зразу ж збили вдвоє, Саїд з гучними криками обурення, відбігав і прибігав, поступово знижуючи ціну, але не до рівня, який нам був відомий. Ми в кінці кінців заявили, що не потребуємо ніяких ішаків і пішли собі ставити бівак, готувати вечерю, після чого почули пояснення, що хоч ми його й ріжемо без ножа, але тільки для нас і тому, що сезон вже кінчаєтьс і т.д. і т.п. - коротше ціна швидко знизилась до прийнятного рівня. Домовились, що він підійде до нас вранці.
До речі, ішачки його були з іменами, які легко запам`ятовуються – Чорний Мерс та Білий Мерс.
Вранці ми підготували для ішаків 4 самих важких рюкзаки, трохи розвантаживши інших членів групи. За технічними характеристиками вантажопідйомність одного ішачка дорівнює 60 кг, на ішака вантажиться звичайно пара рюкзаків, які звисають по обидва боки, тому ішачки Саїда були трохи недовантаженими, але якихось заперечень ні з чийого боку з цього приводу замічено не було.
Ранковий холодок, ішачки справно несуть наші рюкзаки, а Саїд розбавлє наші, не завжди легкі хвилини, своїми розповідями та піснями - красота!!!.
Моджахедом він виявився поміркованим, таким моджахедом, що залюбки їсть українське сало та й від 50 грам розбавленого спірітуса віні не відмовляється - коли ми ввечері трохи прибодрились після важкого дня.
Саїд скоріше виявився місцевим філософом, який трохи по-своєму, але іноді дуже мудро роз`яснював нам сури Корану, знаходячи в їхніх, іноді вигадливих, формулюваннях, відповіді на звичайні життєві проблеми. Дуже імпонувала його волелюбність, віра в те, що народи, в тому числі й український доб`ються свободи в будь-якому разі. Місцеві жителі вважали його неначе трохи дивакуватим, але таке відношення завжди було до неординарних осіб.
2016-Fany1-194-1.jpg (1.33 MiB) Просмотров: 4813
Підйом на перевал важкий і крутий йде спочатку арчовим рідколіссям, потім голими кам`янистими схилами, осипами. Краєвиди розгортаються все ширше й гарніше.
2016-Fany1-189-1.jpg (3.46 MiB) Просмотров: 4813
2016-Fany1-205.JPG (3.83 MiB) Просмотров: 4813
Відпочиваємо все частіше
2016-Fany1-198-0k.JPG (3.7 MiB) Просмотров: 4813
Передперевальний зліт – крутий, метрів зі 100.
2016-Fany1-206.JPG (3.58 MiB) Просмотров: 4813
Зверху дуже гарно виглядають озера Дюшаха, куди вчора ми ходили.
2016-Fany1-187.JPG (4.21 MiB) Просмотров: 4813
Ось і перевал. Саїд зі своєю командою не зупиняючись подався вниз, до води і зелені, а ми трохи перепочили, милуючись панорамами, які відкриваються по обидва боки перевалу.
2016-Fany1-219-1.jpg (2.8 MiB) Просмотров: 4813
2016-Fany1-219-3k.JPG (3.36 MiB) Просмотров: 4813
Далі тільки вниз. Причому круто - навантаження на коліна достатньо чуттєві.
2016-Fany1-221-1k.JPG (5.23 MiB) Просмотров: 4813
Панорама за перевалом нічим не гірша за попередню і, як завжди в горах, представляється кращою, тому що до старої вже звик, а тут, йдеш, йдеш, важко, жарко, дихання вже не хватає, виповзаєш на верхатуру і раптом за гребнем перевалу перед тобою відкривається нова, ніколи не бачена тобою картина, нова і прекрасна, від якої тобі забиває подих і ти зразу ж забуваєш про всі негаразди і труднощі.
2016-Fany1-222.JPG (3.25 MiB) Просмотров: 4813
Внизу синіють у всій своїй красі Алаудинські озера, куди нам тепер і треба злетіти (або зповзти
) – цей схил доволі крутіший ніж той, яким підіймались.
Колір у озер дійсно такий, я не підсилював ніякими фотошопами. Усі фанські озера поражають своїми дивовижними кольорами.
2016-Fany1-211-1.jpg (538.31 KiB) Просмотров: 4813
Карколомний спуск до озер було перервано лише обідом (обід – за розкладом !!!
).
2016-Fany1-231.JPG (3.43 MiB) Просмотров: 4813
Табір розбили на березі в дуже живописному місці. Вдалині стояли намети ізраїльтян.
2016-Fany1-228.JPG (3.76 MiB) Просмотров: 4813
Так виглядає верхнє Алаудинське озеро
2016-Fany1-228 ozAlaudinsky-lager-Panorama.jpg (8.15 MiB) Просмотров: 4813
Після важкого переходу (більше, ніж 1000 метрів вверх і стільки ж униз), повечеряли з наперстком розведеного спирту для розслаблення кожному (це якраз і був випадок перевірки Саїда на справжнє моджахедство, перевірка салом відбулася ще вдень
) . Спали, як убиті, не потураючи ні на які яскраві зорі та Місяць.
До Мутних озер.Наступного дня було заплановано радіальний вихід без рюкзаків до високогірного цирку, в якому розмістились так звані Мутні озера, навкруги яких знаходяться найвищі п`ятитисячники Фанських гір (пік Чимтарга, пік Енергія, пік Замок…).
Але туди відправились лише ми вчетвером. Інші вирішили трохи перепочити після важкого попереднього дня, шеф хотів познімати живописну натуру біля озер, поспілкуватись з іноземними сусідами.
Оскільки ішаки у цей день відпочивали, то зарплатню в урізаному вигляді отримував лише Саїд. Ну і плюс до неї - 3-разове харчування (це лише для Саїда, харч ішаків був лише їх проблемою).
Тропа до Мутних озер спочатку йде горизонтально, перелісками й луками, схожими на наші рівнини, але загальний підйом на маршруті 800 м, тому далі необхідно було підкорити три ступені давніх моренних завалів відповідної висоти.
2016-Fany1-232.JPG (3.55 MiB) Просмотров: 4813
Невдовзі проминули невеличке, але відоме озеро Піала, яке має форму практично ідеального кола і яке утворене водами річки, що витікає з Мутних озер і зразу зникає під завалами, щоб на хвилину виринути тут, створивши озеро Піала, і знову пропасти під камінням осипі аж до самих Алаудинських озер.
2016-Fany1-238.JPG (3.93 MiB) Просмотров: 4813
Це перекур десь на підйомі на одну зі ступеней завалу, далеко внизу видніються Алаудинські озера.
2016-Fany1-246.JPG (4.06 MiB) Просмотров: 4813
Останній кидок
2016-Fany1-243.JPG (3.1 MiB) Просмотров: 4813
Ось і перше з Мутних озер на фоні піків Енергія та Чимтарга
2016-Fany1-255.JPG (3.98 MiB) Просмотров: 4813
2016-Fany1-278 ozMutny-Panorama.jpg (8.89 MiB) Просмотров: 4813
Вичерпано ліміт на файли аттачменту, далі - в іншому повідомленні