Пунктом 3.4.9. Договору передбачено, що Виконавець зобов’язаний здійснювати контроль за технічним станом інженерного обладнання будинків, квартир, приміщень.
Зазначені обов'язки виконавця передбачені також пп 1,2,7, ч. 2 ст. 21 Закону України "Про житлово-комунальні послуги".
Відповідно до п.1 ч.2. ст. 21 Закону України “Про житлово-комунальні послуги” Виконавець зобов'язаний забезпечувати своєчасність та відповідну якість житлово-комунальних послуг згідно із законодавством та умовами договору.
Пунктом 2 ч.2. ст. 21 Закону України “Про житлово-комунальні послуги” встановлено, що Виконавець зобов'язаний здійснювати контроль за технічним станом інженерного обладнання будинків, квартир, приміщень.
Згідно з п. 7 ч.2. ст. 21 Закону України “Про житлово-комунальні послуги” Виконавець зобов'язаний утримувати в належному технічному стані, здійснювати технічне обслуговування та ремонт внутрішньобудинкових мереж, вживати заходів щодо ліквідації аварійних ситуацій, усунення порушень якості послуг у терміни, встановлені договором та/або законодавством.
Аналогічні обов'язки виконавця передбачені в п. 32 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типовим договором про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630 "Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення". (надалі - Правила).
Згідно з п.п. 1) п.32 Правил Виконавець зобов'язаний своєчасно надавати споживачу послуги в установлених обсягах, належної якості, безпечні для його життя, здоров'я та які не спричиняють шкоди його майну, відповідно до вимог законодавства та цих Правил.
Відповідно до п.п.5) Правил Виконавець зобов'язаний проводити два рази на рік перевірку стану внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку із складенням відповідного акта.
Підпунктом 10) п.32 Правил передбачено, що Виконавець зобов'язаний утримувати внутрішньобудинкові мережі у належному технічному стані, здійснювати їх технічне обслуговування та ремонт.
У підпункті 17) п. 32 Правил встановлено що Виконавець зобов'язаний своєчасно проводити за власний рахунок роботи з усунення виявлених несправностей, пов'язаних з отриманням послуг, що виникли з його вини.
Виконавець зобов'язаний згідно п.п.18) п.32 Правил відшкодовувати збитки, завдані майну та/або приміщенню споживача та/або членів його сім'ї, шкоду, заподіяну його життю чи здоров'ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг, а також моральну шкоду в порядку та розмірі, які визначаються відповідно до законодавства і договору.
Відповідно до Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17 травня 2005 року № 76, з метою належної експлуатації житлового будинку виявлення несправностей і їх усунення виконавець зобов'язаний здійснювати загальні та профілактичні огляди жилого будинку, в тому числі систем гарячого водопостачання споживачів, незалежно від правового статусу цих квартир, протягом опалювального сезону з періодичністю встановленою експлуатаційною організацією, але не менше двох разів за опалювальний період (пп. 2.1, 2.3.,2.

.
Розмежування відповідальності Виконавця та споживача при наданні відповідних послуг має здійснюватись в місті передання конкретних послуг. Таким місцем є точки розподілу, в яких здійснюється передача послуг від виконавця споживачеві.
Точки розподілу, в яких здійснюється передача послуг з постачання холодної та гарячої води від виконавця споживачеві, у багатоквартирному будинку знаходяться - після першої водозапірної арматури на відгалуженні від стояка у квартирі споживача. (згідно з п.п. 1 п.22 Типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 630 від 21.07.2005 р.).
Отже, виконавець послуг відповідає до першої водозапірної арматури на відгалуженні від стояка у квартирі споживача. Тобто до того місця де перекривається подача води (кран).
Як вбачається з матеріалів справи залиття 09.02.2009 р. та 23.03.2009 р. було здійснено внаслідок прориву стояку гарячого водопостачання на новій трубі по заводському шву. Тобто прориви були до першої водозапірної арматури на відгалуженні від стояка у квартирі споживача.
Оскільки виконавець послуг відповідає до першої водозапірної арматури на відгалуженні від стояка у квартирі споживача, у разі розриву труби стояка вина відповідача у будь – якому разі виключається.
Виходячи з аналізу зазначених правових норм та враховуючи, що відповідно до ст. ст. 1166, 1167 Цивільного кодексу України юридичною підставою відповідальності за завдану майнову й моральну шкоду в деліктних правовідносинах є склад цивільного правопорушення, елементами якого є: шкода; протиправна поведінка; причинний зв'язок між шкодою і протиправною поведінкою та вина, суд згідно з вимогами ст. 214 Цивільного процесуального кодексу України повинен був встановити наявність складу цивільного правопорушення в діях відповідача як підстави її відповідальності за заподіяну шкоду та перевірити її доводи щодо складу цивільного правопорушення в діях третьої особи - ЖЕО - у зв'язку з невиконанням останнім обов'язків за укладеним договором щодо контролю за станом технічного обладнання у квартирі відповідачки.